چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند

چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند ؟

چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند ؟

اغلب کار ها، امور مختلفی را در بر می گیرند؛ یعنی در صورت انجام نشدن برخی از این اوامر کار نهایی به درستی صورت نخواهد گرفت. طراحی داخلی نیز جز اموری است که از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در این مقاله به یکی از کار های مختص به پیش از عملی شدن طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی چیست؟

امروزه یکی از صنعت های پررنگ در اغلب کشور ها، ساختمان سازی می باشد. ساخت ساختمان، علاوه بر این که به معماران ماهر جهت محکم سازی ساختمان و ساخت ساختمانی مقاوم نیاز دارد، محتاج طراحانی جهت زیبا سازی نمای داخلی ساختمان نیز می باشد. طراحی داخلی یکی از رشته های درسی دانشگاهی بوده که از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد و تعداد زیادی از افراد در این رشته مشغول به تحصیل هستند. افراد خلاق و هنرمند، با داشتن تفکرات جذاب، می توانند در این رشته بسیار موفق شوند. شرکت های بسیاری تاسیس شده اند که دارای طراحان داخلی مجرب، با تجربه و توانا برای بهینه سازی اسکلت ساختمان می باشند. طراحی داخلی نیز مانند سایر رشته های مهندسی، اموری متفاوت را در بر گرفته که اگر این امور با دقت عمل کافی انجام شوند، طرح های زیبایی را خواهند.

اسکیس طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی نیاز به طراحان زبر دست و ماهر داشته که بتوانند طرحی جذاب را خلق کنند. نکته ای که حائز اهمیت است، این است که این طراحان پیش از انجام کار نهایی ملزوم به انجام طرح اولیه می باشند. اسکیس همان طرح اولیه بوده که به صورت مستقیم توسط نیروی انسانی و در مدت زمان کم، یعنی به سرعت انجام می شود. در واقع اسکیس، طراحی دستی بوده که توسط آن طرح های زیبا خلق خواهند. با این روش می توان طرح های درون ذهن را روی کاغذ پیاده کرده و طرح اولیه را طراحی کرد.

چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند

چرا طراحان داخلی به اسکیس طراحی داخلی نیاز دارند ؟

اسکیس معماری نیز از اصول خاصی برخوردار می باشد. یکی از نکته های جالب در معماری و طراحی داخلی این است که این امور عضو جدا ناپذیر از هم می باشند به طوری که برای شروع امور طراحی داخلی، می بایست ابتدا اسکیس طرح را تهیه کرد. چرا که طراحی داخلی بدون برنامه ریزی و در دسترس نبودن ایده های خلاقانه انجام نخواهد شد. با این تفاسیر، اسکیس نوعی نظم و برنامه به کار نهایی خواهد داد؛ به همین دلیل توصیه می ‌شود طراحان داخلی قبل از شروع کار به تهیه اسکیس بپردازند.

آموزش تهیه اسکیس

طراحی اسکیس جز آن دسته از طراحی های پیچیده محسوب نمی شود اما انجام آن نیاز به آموزش های اولیه دارد. تهیه اسکیس نیاز به مهارت های مختص به خود را دارد، در این بخش از مقاله نکته هایی را در رابطه با تهیه اسکیس عنوان خواهیم کرد، در صورت رعایت نکات زیر می توان یک اسکیس، بر اساس اصول طراحی کرد.

  • هنگام طراحی توصیه می شود برای جا به جا کردن مداد مچ و آرنج را خم نکنید و سعی کنید شرایط اسکان خود را هنگام طراحی تغییر ندهید.
  • خوب است بدانید که استفاده از خط های متفاوت می تواند کمک بسیاری در طراحی کرده و طرحی زیبا را به عمل می آورد.
  • توصیه می‌ شود از زدن سایه های زیاد و استفاده از تقارن زیاد در اسکیس بپرهیزید
  • در اسکیس می‌ توانید برای جلوه ی بیشتر، از رنگ های گوناگون به میزان کم استفاده کنید.
  • رسم نیم‌ رخ طرح را فراموش نکنید.
  • در نهایت که طراحی اسکیس به پایان رسید، طرح را واژگون کرده و از آن زاویه نیز طرح را بررسی کنید.

اسکیس چه فایده هایی در طراحی داخلی دارد؟

  • طراحی اسکیس، روشی بوده که سبب می شود اشکالات درون طرح را از بین برود، افزون بر آن سبب مشارکت نظر در میان طراحان داخلی می‌ شود‌.
  • یکی دیگر از فواید این امر، این است که انجام این کار به صرفه جویی زمان در عملی کردن پروژه کمک می ‌کند، لازم به ذکر است که همه افراد می ‌توانند این طراحی را انجام دهند‌.
  • برخی گمان می کنند که تهیه اسکیس برای طراحی داخلی از ملزومات نمی باشد و در صورت برخوردار نبودن از آن، مشکلی رخ نخواهد داد؛ اما با مطالعه این مقاله می‌ توان به این پی برد که اسکیس یکی از امور لازم و ضروری، جهت انجام طراحی داخلی ساختمان ها همچون میلگرد بستر می باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *