معرفی مصالح نوین ساختمانی

معرفی مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی

بسیاری از مصالح ساختمانی سنتی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، محدودیت هایی دارند ، به خصوص در مورد تأثیرات منفی آنها بر محیط زیست.در پاسخ ، مهندسان نوآور در سراسر جهان مصالح ساختمانی جدیدی تولید کرده اند که می توانند جایگزین مصالح سنتی شوند.

دانشمندان و مهندسان برای تولید مصالح ساختمانی جدید تلاش می کنند.مصالح ساختمانی باید کارآمد ، بادوام ، پایدار و بدون خطر باشند.هدف افزایش کارایی ، سودآوری و سازگاری با محیط زیست است.

سیمان ، همراه با سایر مصالح ساختمانی معمول مانند آجر ، چوب ، فولاد و شیشه ، تقریباً به طور جهانی در ساخت و ساز استفاده می شوند.این مصالح ساختمانی محبوب به واسطه قابلیت انعطاف پذیری ، هزینه کم و عملی بودن ، تا حد زیادی همه گیر شده اند.با این وجود ، آنها محدودیت های خود را دارند.به عنوان مثال ، طبق مطالعه سال 2017 مشخص شده که سیمانی که در سراسر جهان توسط انسان تولید می شود باعث تولید حدود 5 درصد از انتشار CO2 خواهد شد.

انواع جدیدی از مصالح ساختمانی در حال ظهور است.برخی از مواد جدید نسبت به گزینه های موجود پایدارتر هستند ، برخی دیگر نسبت به گزینه های دیگر قویتر هستند و یا عملکرد کاملاً جدیدی از یک ماده شناخته شده ارائه می دهند.

مصالح ساختمانی جدید

سیمان تولید کننده نور

سیمان تولید کننده نور – یک اختراع جالب و در عین حال قابل توجه سیمان تولید کننده نور است که در آن سیمان نور خورشید را در روز جذب می کند و در شب منتشر می کند.انتظار می رود این ماده بسیار کارآمد در صنعت معماری در استخر شنا ، نما ، جاده و پارکینگ استفاده شود.همچنین می تواند به دلیل خاصیت ساطع کننده نور در علائم جاده ای مورد استفاده قرار گیرد.این ماده می تواند پس از جذب نور خورشید ، هر شب تا 12 ساعت نور ساطع کند و طول عمر بالقوه آن بیش از 100 سال است.

بتن رنگی – افزودن مواد افزودنی رنگی مناسب به سیمان ، شن ، ماسه و آب ، می تواند منجر به مخلوط های بتنی رنگی شود.

چوب شفاف – محققان موفق شده اند ، لیگنین با رنگ قهوه ای را از روکش چوب خارج کنند و بدین وسیله چوب را نیمه شفاف کنند.پس از آن ، آنها یک پلیمر به چوب اضافه می کنند تا چوب متخلخل با دوام تر شود.چوب شفاف از چوب سنتی قوی تر است و می توان از آن در پنجره ها و نمای ساختمان استفاده کرد.اعتقاد بر این است که چوب شفاف به راحتی در دسترس است و هم چنین قابل تجدید و با هزینه کمتری است.

آجر تصفیه کننده هوا – آجرهای تصفیه کننده هوا همانطور که از نامشان مشخص است ، هوای بیرون را فیلتر می کنند و آن را به فضای داخلی سازه می رسانند.این آجرها هوا را فیلتر کرده و آلاینده ها و سایر ذرات را مانند گرد و غبار را از آن جدا می کنند تا هوای تمیز در ساختمان جریان یابد.

بتن خود ترمیم شونده – بتن بیش از 2000 سال پیش اختراع شد و یکی از متداول ترین مصالح ساختمانی است.بتن جامد ، بادوام و ارزان است و همچنین تولید انبوه و نگهداری آن آسان است.اما بتن همچنین مستعد ترک هایی است که می تواند کل ساختار یک ساختمان را به خطر بیندازد.اگر ترک ها در حالی که کوچک هستند ، پر نشوند ، می توانند به خسارات فاجعه بار منجر شوند.با این حال ، به نظر می رسد روزهای بتن ترک خورده در حال پایان است.دانشمندان با تولید بتن خود ترمیم شونده انقلابی در صنعت ایجاد کردند.بتن خود ترمیم شونده توانایی ترمیم ترک های خود را دارد.آیا این جالب نیست!

بتن خود ترمیم شونده

خلاصه

مصالح ساختمانی جدید مانند چوب شفاف ، سیمان ساطع کننده نور ، آجرهای تصفیه کننده هوا و بتن خود ترمیم شونده می توانند باعث کاهش مصرف مواد ، کاهش مصرف انرژی در محیط و یا بهبود آب و هوای داخلی ساختمان ها شوند.

مواد مورد استفاده در دنیای امروز دوام بیشتری دارند و ماندگاری آنها بیشتر از سیمان یا آجرهای سنتی است.اکنون تمام مصالح ساختمانی جدید و نوین بر جنبه پایداری در حفظ محیط زیست و سلامتی سرنشینان متمرکز شده اند.

استفاده از مصالح ساختمانی نوین نه تنها تولید دی اکسید کربن را کاهش می دهد ، بلکه باعث افزایش طول عمر ساختمان ، کاهش قبض های انرژی و افزایش استفاده از نور طبیعی می شود.

امیدواریم این مقاله که توسط شرکت بهینه سازی ساختمان در کرمان ارائه شده است ، به اندازه کافی مفید بوده باشد.اگر فکر می کنید این مطالب پاسخگوی نیازهای شما در مورد مصالح نوین ساختمانی نیست ، میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *