طراحی نقشه های سازه ای

طراحی نقشه های سازه ای توسط شرکت فضا ساخت

مفتخر هستیم که پروژه های متعددی در شهر کرمان با تکیه بر دانش بهینه سازی و هوش مصنوعی طراحی کرده ایم.

طراحی در شرکت فضا ساخت عموما شامل 5 گام می باشد

گام اول صحبت ها و مذاکرات اولیه با کارفرما

بدین صورت می باشد که ابتدا کارفرما به شرکت مراجعه کرده و سپس پس از بیان نمودن ویژگی های ساختمان آن (دو کله و سه کله یا بعضا یک کله بودن نمای سازه) و همچنین متراژکلی مورد نیاز برای ساخت ملک، چند طبقه بودن سازه و چه تعداد واحد ساختمانی و اداری  که در طبقه مورد نیاز است را بیان نموده و قرارداد خدمت کارفرما تقدیم می گردد.

گام دوم طراحی معماری سازه

پس از اینکه کارفرما قرارداد را امضا نموده و صحبت ها و پلانهای اولیه با کارفرما بسته شد. کار به پلان اصلی سازه و نما و مقاطع برش معماری می رسد که مهندسین معمار شرکت فضا ساخت با استفاده از نرم افزار رویت و اتوکد اقدام به طراحی معماری و نمای سازه می کنند.

گام سوم طراحی سازه

بعد از طراحی معماری که توسط معمار انجام می گیرد نوبت به طراحی سازه می رسد که با توجه به موارد خواسته شده از معمار طراحی شروع می شود و با استفاده از نرم فزار ETABS و SAFE اقدام به مدلینگ و طراحی سازه می کنیم بعد از اتمام کار خروجی فایل ETABS را داخل نرم افزار هوش مصنوعی شرکت فضا ساخت وارد کرده و سپس سازه بهنیه می گردد و طبق تجربه ی شرکت فضا ساخت اصولا بین 5 تا 30 درصد سازه بهینه می گردد.

گام چهارم طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی

بعد از طراحی معماری و سازه نوبت به طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی می رسد بعد از آنکه نقشه های معماری و سازه تهیه شد و محل جای ستونها و تیرهای سازه و نوع سقف و… مشخص گردید مهندس مکانیک با توجه به نقشه ها اقدام به جایگذاری تاسیسات و همچنین محل دقیق لوله های تاسیسات و فاضلاب می کند سپس بعد از اینکه طراحی تاسیسات به اتمام گشت مهندس برق اقدام به طراحی تمامی پنلهای برقی و فیوزها و مسیر رفت و برگشتی سیم ها می نماید تا در محل پروژه و ساخت به راحتی قابل اجرا گردد.

گام پنجم تهیه ی نقشه های اجرایی و کارگاهی

بعد از آنکه تمامی طراحی و نقشه ها به ترتیب معماری سازه تاسیسات مکانیکی و برقی کامل گشت نوبت به تمامی نقشه های کارگاهی می رسد که در قالب پرینت A3 و بصورت کاملا تفکیک شده خدمت کارفرما تقدیم می گردد.

تمامی ساختار و توضیحات فوق که به صورت کالبدشکافی شده خدمتتان توضیح داده شد تخت قالب BIM در شرکت فضا ساخت اجرا  می گردد.