دیوار سبک وال اسپید

چرا دیوار سبک وال اسپید؟!

به دو دلیل بسیار مهم باید در اجرای ساختمان ها از دیوارهای سبک وال اسپید استفاده کرد:

1-  عایق بسیار مناسب، مطابق مبحث 19 ویرایش چهارم

طبق اطلاعیه صادر شده از سازمان نظام مهندسی، با توجه به عملیاتی شدن ویرایش چهارم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان «صرفه جویی در مصرف انرژی»، از شهریور ماه 1400، اجرای کلیه ساختمان ها باید الزاما مطابق ویرایش چهارم صورت پذیرد و از طرفی با توجه به ماده 4 صرفه جویی انرژی در ساختمان ها، مصوب آبان ماه 1400 هیئت محترم وزیران، ارائه پایان کار به ساختمان های جدیدالاحداث، از ابتدای سال 1402 منوط به رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان می باشد.

عایق صوت :

 این پانل با داشتن 44 دی سی بل (صدای صحبت کردن و تلویزیون عبور نمی کند) عایق صوتی بسیار خوبی بوده و به دلیل فوم پلی استایرن که خود یکی از مواد تشکیل دهنده اکثر ورق های عایق صوتی می باشد، تشکیل شده است . شما با استفاده از این دیوار بدون آنکه به ضخامت دیوار خود افزوده باشد یک دیوار با محاسن عایق صوتی را استفاده کرده اید .

عایق حرارت و دما :

فوم پلی استایرن در گذشته به عنوان ظرفی استفاده می شد که در آن مواد غذایی را برای مدت زیادی در دمای پایینی نگاه می داشتند و بلعکس و هم اکنون در تمامی بدنه یخچال ها از این ماده استفاده می شود و در دیوارهای P.L.S که اکثریت حجم اصلی آن را این ماده تشکیل داده است ، عایق دمایی بسیار خوبی برای خانه و ساختمان شما در فصول سال می باشد از محاسن خوب این دیوار این است که شما با کم شدن مصرف انرژی و کم شدن هزینه های تجهیزات دمایی از قبیل کولر و یا شوفاژ یا … بهره مند خواهید بود و این صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه به صورت چشم گیری خواهد بود .

عایق رطوبتی:

دانسیته این دیوار 11 بوده و مواد اصلی آن عایق رطوبتی با جذب آب 0.005 یک لایه عایق بسیار قوی می باشد به گونه ایی که شما در هر طرف از دیوار به مشکل نشت آب برخورد کنید طرف دیگر دیوار نم و خرابی به بار نخواهد آورد .

2- استفاده از دیوارهای سبک باعث کاهش بار مرده وارد بر سقف طبقات شده که این امر موجب سبک سازی ساختمان، کاهش وزن میلگرد و بتن مصرفی می شود.

پانل وال اسپید از پلی استایرن انبساطی (Expanded polystyrene ) با چگالی 20 کیلوگرم بر متر مکعب ساخته می شود. این پانل ها کل حجم دیوار را در برمیگیرد. ایستایی این محصول را اِستادهای فلزی سرد نورد شده از ورق گالوانیزه تامین می کند.

وزن این دیوار در هر متر مربع 4.5 کیلوگرم است که در مقایسه با سایر دیوارهای خشک بسیار سبک تر می باشد.

در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده، این دیوار هم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی کاملا مطابق با مبحث 19 مقررات ملی ساختمان می باشد و هم از نظر وزن بسیار پایین آن مطابق با مبحث ششم مقررات ملی ساختمان است.

 همچنین این محصول دارای گواهی نامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است و در آزمون آتش، از لحاظ واکنش در برابر حریق در رده E قرار دارد و هسته مرکزی دیوار وال اسپید بدون پوشش های مقاوم در برابر حریق از نوع کندسوز (جمع شونده و خود خاموش شو) می باشد.

مزایای پانل پیش ساخته وال اسپید

  • کمترین وزن در بین تمامی دیوارهای پیش ساخته(فقط ۴.۵kg.m2 در ضخامت ۱۰cm)

  • کاهش بار مرده ساختمان و سبک سازی(حدودا ۳۰ درصد وزن ساختمان)

  • سرعت نصب بسیار بالا (اجرای ۱۰۰ متر مربع در روز توسط فقط ۲ نیروی کار)

  • افزایش سرعت اتمام پروژه و بازگشت سریع سرمایه

  • کاهش هدر رفت انرژی و کاهش هزینه (عایق حرارتی بسیار بالا ۲.۸۵ وات بر متر مربع در کلوین)

  • بدون محدودیت در ارتفاع و قابل تولید با توجه به نیاز مشتری

  • حذف وال پست و تمامی فریم های درب و پنجره

  • رفتار هماهنگ با سازه و عدم ریزش و آوار در مواجهه با زلزله

  • افزایش فضای معماری با توجه به ضخامت کم پانل های وال اسپید

  • حمل آسان و پرت بسیار ناچیز

  • قابلیت باز شدن و اجرای مجدد و جابجایی بدون پرت متریال در صورت تغییر نقشه پس از نصب