مقایسه انواع بلوک ساختمانی با بلوک هبلکس

مقایسه انواع بلوک ساختمانی با بلوک هبلکس

بلوک هبلکس چیست ؟

یک نوع بلوک ساختمانی می باشد که به علت وجود مقداری سیلیس در ساختارش، درجه ی ذوب بالایی دارد که همین ویژگی سبب شده علاوه بر عایق صدا، عایقی برای آتش سوزی نیز باشد. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث برتری بلوک هبلکس نسبت به دیگر مصالح سنتی شده است ، وزن کم آن ها، جذب پایین آب در بلوک هبلکس، مقاومت بالا و عایق بودن آن ها می باشد.

مقایسه انواع بلوک ساختمانی با بلوک هبلکس:

مقایسه بلوک هبلکس با بلوک سفالی و بلوک سیمانی:

از نظر وزنی، بلوک هبلکس سبک ترین نوع بلوک می باشد که وزن مخصوص آن 500 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد و با چسب هبلکس می توان به راحتی آن ها را در کنار هم قرار داد. ولی بلوک سفالی دارای وزن مخصوص 600 و بلوک سیمانی دارای وزن مخصوص 1300 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. تفاوت در ابتدا کم به نظر می رسد ولی وزن نهایی ساختمان را بسیاز تحت الشعاع قرار می دهد.

از نظر مقاومت فشاری ، بلوک هبلکس مقاومت فشاری بالاتری نسبت به بلوک سفالی و سیمانی دارد که این خودش از شاخص های مهم کیفیت مصالح ساختمانی می باشد . مقاومت فشاری بلوک هبلکس 3/5  و بلوک سفالی 3 نیوتون بر میلی متر مربع می باشد.

از نظر مقاومت در برابر آتش ، بلوک هبلکس مقاوم ترین بلوک ساختمانی در برابر آتش سوزی می باسد که می تواند چیزی تا حدود 6 ساعت دوام داشته باشد اما بلوک سفال 2.5 ساعت و بلوک سیمانی 3 ساعت در برابر آتش مقاوم هستند.

از نظز بلوک هبلکس می تواند چیزی در حدود 50 دسی بل و بلوک سفالی در حدود 28 دسی بل و بلوک سیمانی در حدود 25 دسی بل صدای بیرون را جذب کند.

مقایسه ی بلوک هبلکس با بلوک لیکا:

از نظر وزنی، بلوک لیکا دارای وزن مخصوص 850 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد که نسبت به بلوک هبلکس بالاتر است و بلوک هبلکس در رده ی اول وزنی قرار می گیرد.

از نظر مقاومت فشاری، بلوک لیکا دارای مقاومت 2 نیوتن بر میلیمترمربع می باشد که در مقایسه با بلوک هبلکس در حد 1.5 نیوتن بر میلیمترمربع پایین تر قرار می گیرد.

از نظر مقاومت در برابر آتش، بلوک لیکا 3 ساعت فقط در برابر آتش دوام می آورد اما بلوک هبلکس به مدت 6 ساعت می تواند دوام بیاورد.

از نظر عایق در برابر صوت، بلوک لیکا به میزان 45 دسی بل توان کاهش صدا را دارد ولی بلوک هبلکس توانایی جذب 50 دسی بل را به راحتی دارا است.

1 پاسخ
  1. Alexandr
    Alexandr گفته:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic!

    Most people believe that you need traffic to profit online…
    And for the most part, they’re right!
    Fact is.. 99.99% of methods require you to have traffic.
    And that in itself is the problem..
    Because frankly, getting traffic is a pain in the rear!
    Don’t you agree?
    That’s why I was excited when a good friend told me that he was profiting, but with ZERO traffic.
    I didn’t believe him at first…
    But after he showed me the proof, it’s certainly the real deal!
    I’m curious what your thoughts are.
    Click here to take a look >> https://bit.ly/3mOAfVp
    Please view it before it’s taken down.

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *