تست-میلگرد-بستر

تست میلگرد بستر

آزمایش و تست میلگرد بستر چیست چه اهمیت و کاربردی دارد ؟

با تقاضای روزافزون جهانی برای ساختمان ‌ها و سازه‌ های جدید، انگیزه مناسبی برای مصالح ساختمانی با کیفیت بالا وجود دارد. میلگرد یا میلگرد تقویت کننده (میلگرد بستر)، ماده ای است که برای بهبود مقاومت کششی بتن در سازه ها استفاده می شود. از آنجایی که میلگرد و بتن خواص انبساط حرارتی مشابهی دارند، ماده انتخابی برای تقویت سازه ها است. میلگرد غالباً از فولاد کربنی لبه‌ دار ساخته می‌شود و در اندازه‌ و درجه‌ های مختلف تولید می‌شود. امروزه، نوآوری‌ها در مواد و پوشش‌ ها، استحکام بالاتر و گزینه‌ های متنوع‌ تری برای میلگرد ایجاد می‌کنند، در حالی که چالش‌های جدیدی را برای آزمایش ایجاد می‌کنند.

فضا ساخت مهندس محصول و متخصص برنامه های کاربردی گروه محصولات صنعتی میلگرد بستر در کرمان در مورد چالش های پیش روی آزمایش میلگرد و راه حل های آن مقاله زیر را آماده کرده است. اگر خواهان کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و قیمت اجرای میلگرد بستر در کرمان هستید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تست های میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟

به منظور تضمین عملکرد سازه ای و دوام بتن مسلح شده با فولاد، چیدمان میلگردها در بتن و عمق پوشش، متغیرهای حیاتی هستند. بدین منظور برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت میگرد از همه لحاظ تست و آزمایش صورت می گیرد. تست میلگرد یک آزمایش مواد مخرب است به معنی اینکه شدت و نوع تخریب میلگرد در آن مشخص می شود. این امر برای اطمینان از کیفیت میلگرد در صورت رعایت استانداردهای ملی انجام می شود.

 

چرا باید آزمایش تقویتی انجام دهیم؟

آرماتورها از مواد خام فولادی تولید می شوند و در سازه برای حمل بارهای کششی و فشاری استفاده می شوند. اگر میلگرد نتواند بار مورد نیاز را حمل کند، می تواند منجر به خرابی سازه شود. در طراحی، ما استحکام آرماتور را به عنوان مقاومت مشخصه که مقاومت تسلیم است، تعریف می کنیم.

علاوه بر استحکام مشخصه  برخی از تست های شناخته شده برای تقویت میله های فولادی برای بررسی کیفیت وجود دارد که باید انجام شود.

انواع مختلفی از آزمایش ها برای تقویت میله فولادی موجود است و از جمله رایج ترین آزمایش ها می توان به آزمایش کشش، آزمایش خمشی (تست Rebend) و آنالیز شیمیایی اشاره کرد.

 

میلگرد

تست کشش

مقاومت کششی میلگرد و مقاومت فشاری بتن دو پارامتر اصلی مقاومتی هستند که در طراحی سازه ها در نظر گرفته می شوند. از میلگرد در جاهایی استفاده می شود که بتن در معرض تنش های کششی قرار دارد و زمانی که به اندازه کافی قوی نیست که بتواند بارها را حمل کند. بنابراین، فولاد آرماتور برای المان سازه ای فراهم می شود تا با بتن عمل کند. فولاد در هنگام عمل در امتداد در فشار ضعیف است. عمل ترکیبی بهترین راه برای این موضوع است.

رایج ترین نوع آزمایشی که در آزمایش آرماتور انجام می شود، آزمایش کشش است. مقاومت کششی میلگرد و استحکام تسلیم آن در طراحی ها بسیار مهم است. میلگرد باید دارای مقاومت مشخصه ای باشد که در طراحی در نظر گرفته شده است.

 

در این تست پارامترهای زیر بدست می آید.

مقاومت تسلیم مشخصه آرماتور، استحکام کششی آرماتورها، درصد کشیدگی، جرم بر متر

یک آزمایش کشش برای مواد انجام می شود و اطلاعات مربوط به مقاومت کششی، استحکام تسلیم و الکتریسیته نمونه را ارائه می دهد. هدف از آزمایش این است که بفهمیم در صورت وارد شدن نیرویی به ماده، چگونه رفتار می کند

 

تست خمشی Rebend

امکان ایجاد ترک های سطحی در آرماتورها هنگام خم شدن در این آزمایش بررسی می شود. میلگرد به صورت پیچ خورده خم می شود و می بیند که آیا در سطح آن ترک وجود دارد یا خیر.

آزمایش خمشی متعلق به یک آزمایش کیفی مقرون به صرفه است که برای تعیین انعطاف پذیری و استحکام مواد انجام می شود. تست های خمشی یک ماده فولادی را در دستگاه مربوطه قرار می دهد و از وسط منحرف می کند و باعث ایجاد خم بدون شکستگی می شود در نتیجه سطح مقاومت ماده به دست می آید.

 

تست-میلگرد

تجزیه و تحلیل شیمیایی

تجزیه و تحلیل شیمیایی توسط یک تحلیلگر انجام می شود تا محتویات شیمیایی یک نمونه را بررسی کند و ترکیب، ساختار و همچنین خواص مواد را از مقیاس اتمی تا مقیاس مولکولی تعریف کند.

به طور کلی، تجزیه و تحلیل شیمیایی برای تأیید سطح محتوای شیمیایی در برخی از مواد فولادی انجام می شود که برای انواع مختلف ساختمان ها مانند آپارتمان، پل و موارد دیگر استفاده می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *